torstaina, maaliskuuta 15, 2007

Tiedänkö minä mitä tein eilen?

Kevät on kyllä tosiaan tullut. Jos oikein pinnistän, voin kuvitella nurmikon pihalla jo vähän vihertävän. Todennäköisesti se on kyllä vain jotain homeista oksennusta. No valoisaa ainakin on. Rakennuksen piha näyttää siltä kuin siellä olisi räjäytetty mutapommi ja yritetty pestä jälkiä harvinaisen likaisella vedellä. Olisi pitänyt laittaa aamulla jalkaan kumisaappaat. Ne olisivat olleet seksikkäätkin ja olisin kerännyt ihailevia katseita.

Sain uuden kehitysympäristön toimimaan viimein juuri ennen töistä lähtöä. Päässä tuntui hyvin omituiselta. Vähän niinkuin olisin ottanut puudutuspistoksen aivoihini. Tänään ihmettelen ympäristöä uusin voimin. Aika oudolta äkkiseltään tämäkin ympäristö vaikuttaa. No se mikä ei tapa, vahvistaa. Tai jotain. Täytyy kai vain alkaa ammentamaan päähäni taas hillitön määrä tietoa, josta tulee täysin hyödytöntä kuukauden päästä. No ehkä siitä joku pieni kipinä jää elämään takaraivoon ja sitten taas jossain uudessa projektissa se auttaa minua jollain omituisella tavalla.

Ratapihalle ilmestyi jostain kaksi kaivinkonetta. Niissä on pyörien lisäksi jonkunmoiset telit, joilla ne voivat kulkea kiskoilla. Kappas vain. Nyt toinen lähti johonkin ja toinen jäi tuohon ihan itsekseen ovet auki. Jos tuo on tuossa vielä lounaalle lähtiessäni, niin taidan lainata sitä. Hah, kyllä kaverikin hämmästyy kun hurautan lounasravintolan pihaan kaivinkoneella. "Toimenkuvani vähän laajeni: Nykyään hoidan koodauksen lisäksi viemäriojien kaivamistakin."

Minun piti dokumentoida miten sain sen kehitysympäristön eilen toimimaan. Huhhuh, siinä olikin urakka, koska en tietenkään eilen kirjoittanut mitään muistiin, ja loppupäivästä olin jo aika kohmeessa ja olin kokeillut noin miljoonaa eri juttua. No ehkä tuurilla niissä mun ohjeissa oli kaikki olennainen. Olisi pitänyt ehkä lisätä siihen pariin väliin kohta: "Hakkaa päätäsi seinään tunti."

Ei kommentteja: