torstaina, maaliskuuta 29, 2007

Aika nopeutuu ilman kahvia

Jotain haalarimiehiä riehuu ikkunan edessä olevan aidan kimpussa. Yrittävätköhän ne paeta ratapihalta tekemällä aitaan reiän, vai vahvistavatko ne aitaa, ettei kukaan vain pääse aidasta lävitse niitä häiritsemään? Pyh, kyllä minä ainakin pääsisin helposti kiipeämään tuollaisen aidan yli. Paitsi jos se on sähköistetty. Jos ne pirulaiset aikovatkin alkaa ajaa sähkövirtaa aitaan? Tai sitten tuo aita on suunniteltu pienehköjen eläinten varalle. Vaikka kyllä kissa hyppäisi tuosta helposti yli. Koirista en tiedä varmaksi, mutta epäilen että suurin osa koirista ei pääsisi tuosta yli. Ehkä se on koira-aita. Onkohan tännepäin odotettavissa niin suuria koiralaumoja, että ne ratapihalle päästessään häiritsisivät junaliikennettä? Kuulostaa melko pelottavalta.

Hohhoijaa. Kylläpä väsyttää. Päätin hetken mielenhäiriöstä olla juomatta kahvia tänään ja yrittää pärjätä pelkällä limsalla. Täytyy sanoa, että ihan kuin päivä olisi sujunut nopeammin. Sisäinen kelloni käy ilman kahvia hitaammin ja kun "ulkomaailman" kello käy ihan samaan tahtiin, niin minusta tuntuu kuin aika kuluisi nopeammin. Aivoni toimivat niin hitaasti, että minuutin havainnointiin kuluu kaksi minuuttia. Kumpikohan on normaali subjektiivisen ajan nopeus: Kahvilla nopeutettu aika vai ilman kahvia hidastunut aika? Joka tapauksessa, jos saan silmäni pidettyä auki, olen töistä lähtiessäni oikeastaan ollut töissä vasta puoli päivää. Koska minulla on yleensä illalla paljon hauskempaa, niin pitäisiköhän minun heti töistä lähtiessäni juoda litratolkulla kahvia, niin että aika hidastuisi ja ilta tuntuisi kestävän pitempään?

Olen etsiskellyt tänään enimmän osan päivästä kaikenlaisia koodinpätkiä ja kopioinut niitä toisiin paikkoihin. Lisäksi olen kysellyt tyhmiä eri ihmisiltä ja yrittänyt näyttää siltä niin kuin kaikki olisi minulle täysin päivän selvää. Miksiköhän minä sellaistakin teen? Kai minulla on kuitenkin jonkinlainen sisäänrakennettu urallinen itsesuojeluvaisto, joka pakottaa minut käyttäytymään niinkuin minua olisin tosi selvillä ja kiinnostunut kaikesta mitä ympärillä tapahtuu.

Ei kommentteja: