torstaina, helmikuuta 22, 2007

Mitä enemmän tavaraa, sitä paremmat kalusteet

Ulko-ovelle on tuotu pinoihin isoja punaisia muuttolaatikoita. Kohta niihin pitää varmaankin alkaa sulloa tavaroita, mutta ei tässä nyt vielä ole kiire. Itse asiassa minulla on täällä niin vähän tavaraa, että saisin varmaankin pakattua ne viidessätoista minuutissa juuri ennen muuttoa. Kriittisesti tutkittuna noin puolet tuostakaan tavaramäärästä ei oikeastaan edes kuuluisi työpöydälle tai laatikostoon: Vanhentuneita virheraportteja, ajastaan jälkeenjääneitä ohjeistuksia, epämääräisiä muistiinpanoja, netistä printattuja artikkeleja jostain, mikä on kiinnostanut hetken, cd-levyjä, jotka oikeastaan kuuluisivat kotiin yms.

Olen muuttanut työpistettäni tässä työpaikassa jo neljästi. Viimeksi tein pahan virheen, kun kaikki joutuivat muuttamaan: Minulla oli niin vähän tavaroita, että päätimme yhden toisen työtoverin kanssa jakaa yhden laatikon johon laitoimme molempien tavarat. Laatikkoon laitettiin sen toisen ihmisen nimi. Tästä seurasi se, että kun muuttomiehet raahasivat nimien perusteella tavarat uusiin tiloihin, huomasivat he, että minulla ei ollut mitään irtaimistoa. Tästä he ilmeisesti päättelivät nerokkaasti, että en varsinaisesti edes työskentele täällä, vaan käyn vain joskus tai jotain, ja järkeilivät, että minä en tarvitse sitten mitään kunnon pöytääkään. Sain sitten jotain jonkun pienen jämäpöydän, jolle vähäisetkään tavarani eivät mahtuneet, enkä laatikostoa ollenkaan, ja jouduin käyttämään melkein kokonaisen päivän uusia huonekaluja metsästäessä. Tällä kertaa varaan itselleni kolme laatikkoa ja tungen ne täyteen jotain vanhoja sanomalehtiä tai jotain, jotta saan kunnon kalusteet.

Suussa maistuu omituinen makuyhdistelmä lounasta ja kahvia. Olisi kiva pestä hampaat. Pitäisiköhän tuodakin tänne hammasharja? Siinä olisi taas yksi ohjelmanumero, johon saisi aikaa tärvättyä. Kyllä hampaat olisi hyvä pestä heti töihin tultua, lounaalta palatessa ja oikeastaan aina kahvin juomisen jälkeenkin. Hammasharja olisi varmaan syytä säilyttää lukollisessa laatikossa. Muuten joku voisi putsailla sillä näppäimistöään tai wc-pönttöä tms. Pidettäisiinköhän minua omituisena jos kuljeskelisin kaiket päivät hammasharja kourassa pitkin toimiston käytäviä?

Taas yksi työntekijä huoneestamme on taas jäänyt kotiin. Liikkeellä on ilmeisesti ainakin mahatautia, a-virusta, jotain flunssaa ja joku oli saanut jonkun tulehduksenkin. Niin ja yhdeltä poistettiin viisaudenhammas. Minulla särki vähän korvaa aamulla, olisikohan minullakin mahdollisesti orastava korvatulehdus?

Jos olisin jonkun kunnon ison firman ylipäällikkö superjohtaja, niin mitäköhän haluaisin työhuoneeseeni? Ainakin ikkunan. Ja sohvan jolla voisi nukkua jos nukuttaa. Oma wc ja kahvinkeitinkin voisivat olla kivat. Ja televisio. Tv-settiin kuuluisi tietysti kunnon äänentoistojärjestelmä ja dvd-soitin. Joku pelikonsolikin olisi ihan paikallaan. Ja jos olisin oikein kunnon pomo, niin haluiaisin toimistooni oman saunan! Oikeastaan olisi ehkä parempi, että minulla olisi upeassa kodissani oma työhuone. Kotona minulla olisi jo kaikki mitä tarvitsen. Koska olisin superylipomo, niin minulla olisi tietysti niin paljon päteviä alaisia, että ei minun itseni oikeastaan tarvitsisi edes tehdä mitään, koska olisin delegoinut kaiken eteenpäin. Mitenköhän pääsisin megapääjohtajaksi suuryritykseen?

Ei kommentteja: