perjantaina, syyskuuta 28, 2007

Olen epätärkeä työntekijä

Varasin ajan lääkärille. Jonkun ajan päästä pitääkin jo lähteä sinne. Toivottavasti siellä kestää kauan, niin että ei tarvitse enää tulla takaisin töihin. Tai siis pitää minun joka tapauksessa tulla ainakin käymään vielä töissä, mutta toivottavasti voin vain käväistä ja lähteä heti kotiin.

Vanhaan projektiin tuli taas jotain pikku korjauksia. En voi käsittää, miksi tuo typerä projekti vain jatkuu ja jatkuu, vaikka sen oli tarkoitus loppua jo ajat sitten. No korjaukset olivat kyllä aika helppoja ja rentoja tehdä. Paljon tylsempiä ja kamalampiakin hommia löytyisi helposti. Pitää kai olla sitten vähän tyytyväinen. Sikälikin voin olla ihan tyytyväinen, että kävin ostamassa levykaupasta kolme uutta levyä. Tai siis ikivanhoja levyjä nuokin taas ovat, mutta minulle uusia kuitenkin. Olen varmaankin tullut viimeistään nyt vanhaksi, kun ostelen vain vanhoja levyjä.

Huonekaverini oli kadonnut johonkin ruokatunnilla. Meni varmaankin johonkin palaveriin. Hän oli hetken aikaa kanssani tuossa uudemmassa projektissani, mutta hänet siirrettiin johonkin tärkeämpään projektiin. Minusta on kyllä hienoa tehdä epätärkeitä hommia epätärkeässä projektissa. Työmotivaationikin on kyllä sen mukainen. Ja palkka.

Viereiseltä työmaalta on tänään kuulunut pelottavia ääniä. Sellaisia väkivaltaisen kuuloisia kirskumisia, isojen koneiden jyrinöitä ja kovia kolahduksia. Toivottavasti ne haalarimiehet siellä tietävät mitä tekevät, eivätkä tule kohta seinästä läpi tai räjäytä jotain. No onneksi kuuntelen enimmäkseen uusia levyjäni kuulokkeilla, niin että äänet eivät suuremmin kuulu, enkä tule ajatelleeksi liikaa noiden touhuja.

Uuden projektin projektipäällikkö ahdistelee minua aikatauluilla, vaikka tietää, että minun pitäisi hoitaa ensin tuon vanhan projektin hommat pois alta. Pyh. Teeskentelen olevani niin kiireinen, että en ehdi nyt perehtyä tuommoisiin. Oikeasti sain jo toisen projektin korjaukset oikeastaan tehtyä, mutta kun kohta pitää lähteä sinne lääkäriin, niin en nyt jaksa tässä alkaa enää riehumaan toisen kehitysympäristön kanssa. No pitää kai näön vuoksi kumminkin jotain tehdä, ettei tarvitse ihan päin näköä valehdella, kun projektipäällikkö kuitenkin kysyy, että mitä olen tehnyt koko päivän.

Ei kommentteja: