maanantaina, syyskuuta 24, 2007

Jag talar inte svenska

Tämä päivä on tuntunut todella sumuiselta. En oikein muista mitä olen tarkkaan ottaen tehnyt koko päivän. Aamulla taisin ihmetellä työkaverin kanssa jotain mystistä bugia ja keskustelimme mitä kertoisimme asiakkaalle sovelluksen tilasta. Asiakas kuullema harkitsee koko sovelluksen hyllyttämistä, koska se toimii niin epäluotettavasti. Mikä on täysin järkevä reaktio asiakkaalta. En minäkään haluaisi kehittää pitemmälle tällaista roskaa.

Taivas on harmaa, talot ovat harmaita, tietokone ja monitorit ovat harmaita, sovellusten palkit ovat harmaita, arki on harmaata, ihmiset ovat harmaita. On oikeastaan vaikeaa keksiä mikä ei olisi ainakin kuvainnollisesti harmaata. Tämä maanantai on kyllä nujertanut minut täysin.

Olen tiedostanut tänään huonon asenteeni yrityksemme tuottavuutta kohtaan. Olen jo pariin kertaan sanonut ihan suoraan työkavereille, että ei minua kiinnosta yhtään, vaikka asiakas ei enää jatkaisi tätä sovellusta, tai yhteistyötä kanssamme ylipäätään. Taidan alitajuisesti kärttää potkuja itselleni. Olen viime aikoina taas miettinyt, että pitäisikö hakea töitä jostain muualta. Eivät ne hommat toisaalla varmaankaan juurikaan eroaisi siitä mitä täällä teen, mutta ehkä voisin yrittää tällä kertaa neuvotella itselleni paremman alkupalkan, ja toivoa että siellä palkat nousisivat nopeammin kuin täällä. Onhan uudessa työpaikassa hetken aikaa muutenkin aina hetken aikaa jotain hohtoa ja toivoa paremmasta huomisesta.

Minulle on alkanut tulla sähköpostiin ruotsinkielistä roskapostia. Luulevatkohan ne raukat, että ymmärrän niiden viesteistä yhtään mitään? Ei minun ole viime aikoina tullut lueskeltua noita spammereiden hengentuotoksia, mutta tuntuu kyllä jotenkin vielä typerämmältä että nuo ovat vaivautuneet ottamaan selvää maantieteellisen sijaintini, ja sen perusteella lähettelevät minulle ruotsinkielisiä viestejä, ikään kuin lukisin ne paremmin kun ne ovat melkein omalla kielellä.

Testailen jollain koodaamaani sovelluksen osiota uudella testaustyökalulla. En oikein täysin hahmota miten se toimii, enkä edes mitä minun varsinaisesti pitäisi tehdä. En jaksa välittää. Ränklään sovellusta ja testaustyökalua summassa ja katson mitä niistä irtoaa. Välillä tuijottelen epäuskoisena muiden ihmisten tekemiä testejä omille sovelluksen osioilleen ja yritän ymmärtää mistä ihmeestä oikein on kyse. Voisi olla järkevää mennä kysymään joltain jotain, mutta en jaksa. Kyllä se päivä näinkin kuluu. Enää pari tuntia jäljellä. Ehkä huomenna on parempi päivä ja ymmärrän asioista jotain. Ehkä alitajuntani ehtii huomiseksi kasata tänään keräämästäni hajanaisesta informaatiosta jonkin eheän kokonaiskuvan joka selittää kaiken.

Ei kommentteja: