torstaina, toukokuuta 03, 2007

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista ja koodaaja ppjky:stä

Pöydälleni änkeytyi jostain toinenkin tietokone. Ihan kuin yhdestäkin ei olisi jo ollut tarpeeksi riesaa. Siinä se nyt vain möllöttää. Tuo on kyllä vain tuommoinen vähäpätöinen kannettava tietotokone, voin oikeastaan aika helposti jättää sen huomioimatta. "Testaa minulla juttuja!" Se kitisee, mutta olen tyly mies, enkä välitä siitä mitään. Opetelkoot ensin talon tavoille. Minä ja Iso Tietokone olemme täällä ne jotka määräävät, eikä tuommoinen surkea rääpäle. Myöhemmin saatan ehkä armosta hiukan testata sillä jotain, jotta sen itsetunto ei aivan täysin romahda.

Kauhuprojekti saavuttaa taas uuden muka-päätepisteen. Huomenna ohjelmistoa pitäisi esitellä asiakkaalle, mutta ainakin minun osaltani tiedän, että tässä riittää töitä ainakin viikoksi eteenpäin. Pitäisi tehdä yhtä aikaa yhtä toistakin projektia, mutta tuntuu siltä, että energia ei kertakaikkiaan riitä. Eivätkä aivosolut. Olen saanut ne keskitettyä sinne osaan aivoja, joissa tähän projektiin liittyvät asiat majailevat, mutta siitä seuraa se, että muihin osiin aivoista ei jää kuin muutamia satunnaisia harhailijoita. Tänään minulta ei taitaisi onnistua edes purukumin pureskelu, vaikka en kävelisikään samaan aikaan.

Joskus minua oikein harmittaa, kun hurjassa nuoruudessani ennen töihin tuloa en tullut ikinä kokeilleeksi, että osaanko pureskella purukumia ja kävellä yhtäaikaa. Jos en olisi osannut sitä silloinkaan, niin mitä minä tässä sen taidon perään nyt voivottelen? Kaikkea ei vain voi saada. Mihinkähän nykyiseen taitooni olisin valmis vaihtamaan ppjky:hyn (Purukumin Pureskeluun Ja Kävelyyn Yhtäaikaa)? Hmm... Osaanko minä edes mitään? Käytävillä haahuilussa olen ainakin hyvä, mutta sitä taitoa en varmasti vaihtaisi ppjky:yyn. Entäs kahvinkeitto? Ei... Ei! Nenän kaivelu? Ei... Ehkä ppjky ei ole kuitenkaan niin olennainen taito. En minä edes pidä suuremmin purukumista.

Ulkona kulkee joku pikkupoika intiaanipäähine päässään ja puhaltelee saippuakuplia. Ilmeisesti vapunvietto voi jäädä päälle muillekin kuin tuurijuopoille. Jotkut raukat varmaankin paistelevat munkkeja kuukausia, eivätkä voi lopettaa uusien simasatsien valmistusta ennen syksyä. Ilmapalloja ja serpentiiniäkin voi olla vaikeaa löytää enää mistään juhannuksen jälkeen. Tai mistä minä tiedän, mitkä kanavat näillä vappuaddikteilla on. Ehkä jotkut ihmishirviöt ovat perustaneet kokonaisia liikeketjuja riistääkseen näitä ihmisraukkoja, joiden vappu ei kestä vain paria päivää.

Ei kommentteja: