tiistaina, toukokuuta 08, 2007

25 Pizza Margeritaa, kiitos

Tämä päivä alkoikin positiivisesti: Lähimmästä limsa-automaatista oli vaihdettu jokin hirviölitku punaiseen Ed-energiajuomaan. Kyllä nyt kelpaa! Harmi, ettei se ollut vielä light-versiota, mutta kyllä tälläkin saa pään pörisemään ihan mukavasti. B12-vitamiinin tarvekin tulee varmasti tyydytetyksi, koska yhdessä pullollisessa limsaa on kymmenenkertainen määrä B12:n päivittäisestä saantisuosituksesta.

Ihmiset kaivelevat jostain kiven alta kaikenmaailman ihmenettiselaimia, ja valittavat sitten minulle jos ne eivät osaa näyttää oikein meidän hienoa sovellusta. Ihan niinkuin se minua kiinnostaisi.
- Mulla on tää Fytymz-selaimen 0.0032alpha versio käytössä ja tällä tää sovellus ei kyllä toimi yhtään. Kirjoitan osoitteen riville ja mitään ei tapahdu.
- No näkyvätkös muut www-sivut sillä selaimella sitten normaalisti?
- No ei tällä kyllä mikään muukaan webbisivu, eikä sovellus, mutta ei mun tällä tarttis käyttääkään kun vaan tota yhtä sovellusta.
- Voisitko kenties harkita jonkun toisen www-selaimen käyttämistä?
- No emmä oikein viittis, kun mulla on niin hidas nettiyhteys. Ne muut selaimet on niin älyttömän isoja ja raskaita. Tää oli tosi pieni meinaan. Tää oli vaan 40 kilotavua. Yks mun kaveri on sen ite koodannut. Tässä voi avata vaikka sata ikkunaa ihan hyvin ja silti kaikki pelit pyörii taustalla ihan hyvin.
- Tarvitseeko sinun välttämättä pyörittää niitä pelejä taustalla yhtäaikaa? Eikös kaikissa käyttöjärjestelmissä tule mukana nykyään jokin www-selain? Jos käyttäisit vaikka sitä?
- No mut kun pelit on niin kivoja... No kai mä voin kattoo olisko tässä koneella joku toinen selain.

Nettiselaimen valinta on totaalisen väärä paikka osoittaa individualismia. Käyttäkää ihan tavallisia selaimia, jos haluatte nähdä toimivia webbisivuja ja -sovelluksia! Tietty jos saatte nautintoa räjähtäneiden leiskojen katselemisesta, niin kannattaa toki koodata oma webbiselain, joka ei näytä mitään oikein. Turha kyllä toivoa sitten, että minä liikauttaisin eväänikään sen eteen, että joku voisi käyttää meidän koodaamaa sovellusta itse koodaamallaan selaimella. Jos kerran koodasit oman selaimen, niin koodaa samaan menoon oma sovelluskin.

Tein päivän urotyön ja hain lounasseteleitä. Kyllä nyt taas kelpaa syödä. Jos käyttäisin koko kuukauden lounassetelit kerralla, saisin varmaan aika paljon ruokaa. Saisikohan sillä jotain paljousalennusta? Jos marssisin lähimpään pizzeriaan, löisin lounarit tiskiin ja sanoisin "Pizza Margeritoja koko rahalla. Otan ne mukaan." Kyllä sillä varmasti ainakin 25 pizzaa irtoaisi. Voisin tunkea jääkaapin niitä täyteen ja taitaa tuolla olla joku pakastinkin. Eipähän tarvitsisi lounasaikaan miettiä, että mitäs tänään söisin. Työkaverit voisivat kyllä alkukuusta valittaa kun kaikki paikat ovat täynnä minun pizzojani. Mutta minkäs ne sille tekisivät? Vain nopeat elävät! Olisivat tunkeneet ruokansa kaappiin silloin kun siellä vielä oli tilaa. Ja mistäs ne edes tietäisivät, että ne kaikki ovat minun? Voisi olla ihan hyvin mahdollista, että 25 eri ihmistä kävisi sattumalta ostamassa samana päivänä samanlaisen pizzan, ja laittaisivat ne jääkaappiin/pakastimeen.

Ei kommentteja: