maanantaina, joulukuuta 11, 2006

Mystinen mies mystisessä huoneessa

Vastapäisen rakennuksen yhdestä ikkunasta näkyy kuinka joku mies on puhunut melkein pimeässä huoneessa jo vaikka kuinka kauan. Huoneessa on ilmeisesti vain yksi pieni lamppu, ja mies seisoo sen alla, koska mitään muuta huoneesta ei erota. Yleensä tuo ikkuna on aina ihan pimeänä, eikä siellä näy mitään. Mikäköhän tuo huone on? Jonkunmoinen varasto? Miksi siellä on vain yksi pieni lamppu? Jos se olisi varasto, niin siellä olisi varmaan iso voimakas kattovalo. Miksi tuo mies puhuu puhelimeensa juuri tuolla? Ja mitä ihmettä hän oikein toimittaa, kun puhelu vain kestää ja kestää? Puhuuko hän montaa eri puhelua?

Harmi, ettei minulla ole kiikareita, ja harmi, että en osaa lukea huulilta. Haluaisin saada selville mistä on kyse. Onkohan mies joku salainen agentti? Olen kuullut että gsm-puhelut voi jotenkin hakkeroida, mutta voisi olla mahdotonta löytää juuri tuon miehen puhelu kaiken gsm-liikenteen seasta. No nyt se mies lopetti ja lähti pois. Onpas tylsää. Mitähän minä nyt tekisin?

Kuten ylläolevasta selostuksesta voi ehkä päätellä, tänään on ollut taas aivan tolkuttoman tylsää. Tai no, aamulla olin taas niin kohmeessa, että en voi oikein sanoa olleeni tylsistynyt, koska olin tiedottomassa tilassa. Lounaan jälkeen karu todellisuus taas paljasti karheat kasvonsa: Tekninen suunnitelma, toteutus, koodausta... Plääh... Voisinkohan vaipua uudestaan lohdulliseen tajuttomuuteen?

Ei kommentteja: