Projekti on räjähtänyt täysin käsiin. Projektipäällikkö on sairaslomalla "vähän pitempään", kehitysympäristö on hajalla ja yksi ihminen yrittää epätoivoisesti hoitaa sekä projektipäällikön hommia ja saada kehitysympäristöä kuntoon. Lisäksi tämä työn sankari vielä koettaa siinä sivussa vielä koodata uutta toiminnallisuuttakin. Minä en tee mitään, koska ympäristö ei toimi, eikä minulla ole aavistustakaan kuka sen hajotti ja miten. Kiire kyllä tietysti olisi, mutta vaikka kehitysympäristö toimisikin, ei minulla ole silti selkeää käsitystä siitä mitä minun pitäisi tehdä. Hyvin menee. Taidankin tänään taas perehtyä nenän kaivelun ihmeelliseen maailmaan.
Lokit kirmailevat vallattomina ympäriinsä tuolla kauempana. Hulluja elikoita. Olisivat vain hiljaa paikoillaan, niin välttyisivät ongelmilta. Tuommoinen riehuminen vain herättää epätoivottua huomiota, ja kohta joku tekee valituksen, ja sitten tulee joku äijä haavin ja/tai haulikon kanssa hätistelemään. Sitten lokit voivat kysyä itseltään, että "kannattiko riekkua siellä ilmatilassa, häh?" Pitäisiköhän minun ryhtyä lokkikonsultiksi? Suostuisikohan joku ympäristövirasto, tai vastaava, maksamaan sellaisesta palkkaa? Veikkaan kyllä, että ympäristövirkamiehet maksaisivat palkkani mieluusti, jos konsultoisin lokkeja haulikolla ja/tai haavilla.
Kappas vain, joku keksi mikä kehitysympäristössä on vikana, ja nyt se toimii taas. No, se on hyvä. Nenäkäytäväni saavat vähän armoa. Nyt pitäisi vielä keksiä mitä minun oikeastaan pitäisi tehdä. Taidan vain rääkätä ohjelmistoa klikkailemalla satunnaisesti ympäriinsä ja korjata kaikkein pahimpia virheitä. En ole oikein järjestelmällisellä tuulella tänään. Olenkohan koskaan? No joinakin päivinä tunnen oloni ehkä hieman mekaanisemmaksi, ja silloin täydellistä aivottomuutta vaativat copy/paste-operaatiot tuntuvat sujuvan paremmin.
Pihalla on lakaisukone! Miljoonien muiden pikkupoikien tapaan minäkin halusin lapsena ryhtyä isona lakaisukoneenkuljettajaksi. Mikä meni vikaan? Olisinkohan onnellisempi lakaisukoneenkuljettajana? Ainakin tienaisin todennäköisesti enemmän. Tai enpä tiedä sittenkään. Koska niin monet pojat haluavat lakaisukoneenkuljettajaksi, alalle on varmaankin kauhea tunku, ja silloin kun tekijöitä olisi enemmän kuin töitä, niin löytyy varmasti ihmisiä, jotka tekevät työn vaikka ilmaiseksi. Tietenkin voi olla, että lakaisukoneenkuljettaja-ammattinimike halutaan pitää arvostettuna ja palkka on hyvä, mutta työhön pääsevät vain erittäin harvat valioyksilöt. "Vain parhaat kelpaavat lakaisukoneen rattiin!"
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti