torstaina, kesäkuuta 21, 2007

En ymmärrä ihmisiä

Kylläpäs on vetelä olo. Olin todella väsynyt jo ennen lounaalle lähtöä, ja kun söin lounaalla itseni ähkyyn, niin olo on entistäkin väsyneempi. Mitenkähän ihmeessä selviän tästäkin päivästä. On niin tylsääkin, että olen koko ajan tajuttomuuteen vaipumisen partaalla. Yhdellä terassilla ainakin jotkut ovat jo näymmä aloittaneet juhannuksen vieton. Voisinpa mennä kotiin nukkumaan. Tänään kyllä lähden töistä reilusti etuajassa.

Joku on taas parkkeerannut autonsa aivan keskelle pihaa. Minun on vaikea ymmärtää, mitä tuollaisten ihmisten päässä liikkuu. Tai siis todennäköisesti ajatusmalli on hieman tämän tapainen: "Jätänpäs auton tähän keskelle pihaa." Olen varmaankin vain kateellinen, koska toisille kaikki on niin helppoa. Tuollaisten ihmisten ei tarvitse varmaankaan koskaan miettiä vastauksia samanlaisiin ongelmiin kuin minun. Onkohan heillä ongelmia ylipäätään ikinä? "Joku on laittanut parkkisakon tuulilasiin. Heitänpäs sen roskiin."

Olen yrittänyt korjata paria virhettä koodissa koko päivän - huonolla menestyksellä. Olen siirrellyt koodin pätkiä paikasta toiseen ja käynnistellyt serveriä uudestaan ja uudestaan, mutta virheet vain jatkuvat. Pitää kai purkaa taas kaikki atomeiksi ja kasata takaisin pala kerraallaan, samalla tutkien missä vaiheessa virhe katoaa ja tulee takaisin. Taitaa olla jännittävä iltapäivä tiedossa. Väsyttää pelkkä ajatuskin moisesta. Voisinpa nukkua. Huomenna nukun koko päivän.

Pää on ihan tyhjä. Tavoittelevatkohan jotkut ihmiset meditoimalla ja mantroja hokemalla tällaista tilaa? Jos tavoittelevat, en kyllä oikein ymmärrä miksi. Ehkä heitä riivaavat kaameat ajatukset tai jotain. Tyhjyys on varmaan parempi kuin kauheus. Minua ei riivaa tällä hetkellä kyllä mikään. Katselen vain apaattisena ikkunasta, välillä vilkaisen ruudulta ohjelmakoodia ja välillä kelloa. En oikein jaksa prosessoida näkemieni asioiden informaatioarvoa. Kaikki näyttää tänään minusta abstraktilta maalaukselta, mutta en oikein jaksa miettiä yrittääkö maalaus sanoa jotain. Sitä on vain kiva katsella. Onkohan tehty elokuvia, joiden kuvallinen sisältö on abstrakti? Jos ei, niiden varmaan näyttäisi suunnilleen samalta kuin miltä maailma minusta juuri nyt näyttää. Pystyisinköhän jotenkin taltioimaan tämän?

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tietynlaisissa tilanteissa parkitsijan päähän tulee ajatus siitä, että nyt on poikkeukselliset olosuhteet jolloin paikoitussääntöjen rikkominen on sallittua. Itselläni tulee esim. muuttoautoa ajaessa usein tuollainen ajatus ja pysäköin täysin miten huvittaa. Voi tietenkin olla, että jotkut eivät tarvitse edes minkäänlaista erityissyytä.

kipeeisi kirjoitti...

Epäilinkin, että joku saattaisi ymmärtää näitä anarkistisia parkkeeraajia. Minun on kyllä selityksestäsi huolimatta vaikea ymmärtää heitä. Tänäänkin joku parkkeerasi autonsa suoraan rakennuksen ulko-oven eteen, eikä takuulla ollut lastaamassa mitään mihinkään.