maanantaina, tammikuuta 15, 2007

Erilainen maanantai

Ällistyttävää. Olin tänä aamuna ensimmäinen ihminen työpaikalla. Huone oli ihan pimeä ja tasaista näppäimistön nakutustakaan ei kuulunut. Hetkeksi jo pelästyin, että olen tullut tuntia liian aikaisin töihin, mutta kyllä kaikki kellot näyttivät ihan normaalia töihintuloaikaa: 8:45. En voi kuitenkaan olla täysin varma siitä, että kyseessä on ainutlaatuinen tapaus. Yleensä maanantaiaamuisin olen niin tokkurassa, että en muista mitään lounasta edeltävistä tapahtumista. Tänään heräsin sattumalta naurettavan aikaisin, enkä saanut enää unta. Ehkä kroppani mielestä heti töihin tullessa oli jo lounasaika, ja olin siksi niin virkeä. Illalla voi uni tulla kyllä aika nopeasti.

Pihalla on lumiaura. Huisaa! Jos lumi tuo tullessaan lumiaurat, niin kivaa kun sataa lunta. Lumiauroja on kiva katsella. Tänään pihalla on muutenkin oikea jännitysnäytelmä käynnissä: Lumiauran lisäksi ikkunasta on näkynyt kolme haalaripukuista miestä sekä pakettiauto, jossa lukee jotain telineisiin liittyvää, ja jotain omituisia metallihäkkyröitä, joiden parissa haalarimiehet touhuilevat. Mitäköhän tuonne oikein rakennetaan? Harmi, että toiminta tapahtuu hieman aktiivisen näkökenttäni ulkopuolella: Minun pitää kurkotella varta vasten, että näen mitä pihan tuossa osassa tapahtuu.

Pomomme oli ollut logeista päätellen viikonloppunakin töissä ja tehnyt jotain korjauksia. Tein ensitöikseni vielä yhden samanlaisen korjauksen, joka oli jäänyt pomoltani huomaamatta. Nyt onkin varmaan päivän työt tehty. Minulla ei ainakaan ole tiedossa mitään, mitä pitäisi tehdä. No, voisin kai testailla tuota juuri tekemääni korjausta ja ehkä pomonkin tekemiä korjauksia, mutta eipä niissä taida paljon testaamista olla. Joko ne toimivat, tai sitten eivät. Korjaukset olivat sen tyyppisiä, että testin tulos tuskin vaihtuu, vaikka testin tekisi sata kertaa. Mutta kun ei tässä nyt muutakaan tekemistä ole, niin ehkä testaan toiminnon varmuuden vuoksi sataan kertaan.

Paastoni jäi ensimmäisellä yrittämällä heikoksi esitykseksi. Viikonloppuna olikin muka niin tärkeitä tilaisuuksia, että niitä ei voinut pilata pelkästään vettä juomalla ja olemalla mahdollisesti äärimmäisen kärttyinen. Ratkesin siis syöpöttelemään heti kotiin päästyäni. Ensi perjantaina yritän uudestaan.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Pirun hyvä että jollain muullakin on yhtä tylsää töissä. Meillä tää onneksi ajoittuu ainoastaan puoleen kuuhun. Mä tossa mietin että mä voisin tehdä sierainten heiluttelu videon, mä oon siinä aika haka. Kiitos vinkistä. Mä surffailen taas joskus katsomaan mitäs sinne nyt mukavaa päivää. =)